Başbakanlık İletişim Merkezi kısa adı Bimer olan
sistem; Bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak Başbakanlık
tarafından hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.
Bimer vatandaşın devlet'le iletişim kurmasını sağlayan bir köprü görevi
görmektedir. Bimer'e telefon, internetsayfasındaki
form veya e-posta ile ulaşabilmek mümkündür. Bimer'in telefon numarası
"150" dir. Bimer'e diğer yollardan ulaşmak için dış bağlantılar
başlığı altından Bimer'in resmi web sitesini ziyaret ederek diğer iletim
adreslerini bulabilirsiniz
“Alo 150”  numarası herhangi bir ilimizden
arandığında o ilin valiliğinde ki halkla ilişkiler görevlisi telefonu
açar.Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası inden telefonla arayan
vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını
kaydeder.Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili
tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden
gönderilir.Gönderilen müracaat Kaymakamlık,
İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat
sahibine cevap verilir.
“Alo 150”  numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı
veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri
aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden
Başbakanlığa gönderilir.Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık
Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden
gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır vatandaşa da
cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir
Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek
müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden cevaplandırılır.Böylece zaman ve
paradan tasarruf edilmiş olur.
BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden
yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata
ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık’ tan koordine ve takip edilebilmektedir.
Bimer
(Başbakanlık İletişim Merkezi) hangi amaçlar için kullanılabilmektedir?
1- Bilgi edinme kanunu kapsamında kamu
kurumlarından ve valiliklerden edinilecek bilgiler Bimer aracılığı ile talep
edilebilir.
2- Kamu kurumları ile ilgili dilek, istek ve
şikayetler ile genel olarak herhangi bir suç ile ilgili ihbarlar Bimer
üzerinden yapılabilir.
3- Kamu kurumlarındaki genel müdür ve üst
seviyesindeki kişilerin yanlış uygulama ve davranışları kamu görevlileri etik
kuruluna bildirilebilir, şikayet edilebilir.
Bimer'e
(Başbakanlık İletişim Merkezi) başvuru yaptım ya sonrası?
Bimer'e yaptığınız başvuru sonucu başvuru
yaparken hangi yolla iletişim kurulmasını istediyseniz o yolla size iletilir.
E-devlet hizmetlerinin verildiği turkiye.gov.tr adresindende e-devlet
şifrenizle giriş yaparak başvuru sonucunuzu görebilirsiniz yada Bimer başvuru
sonucu sorgulama ekranından yine başvurunuzla ilgili bilgiye ulaşabilirsiniz.
Bimer başvuru sonucu sorgulama sayfasına dış bağlantılar başlığı altından
ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder